More GB Late Romans

Hi there

I took some pics of a few more late Romans from Gripping Beast last morning, when I photographed the Naps. I happen to posses allot more late Romans then been posted yet but I haven't gotten around to put grass on their bases so far. That's why only bits and pieces are showing up, rader than whole units. I'm impatient:)

Below You can see a group of the famous Secunda Britannica. Followed by them a Scola cavalryman and a lonesome archer of the Sagittarii Nervii Gallicani.




Cavalryman




Last but not least; Archer of the Sagittarii Nervii Gallicani.



Shieldpatterns from the Notitia Dignitatum


Kommentarer
Postat av: Jonas

Gillar dina grejer, särskilt då jag håller på med samma period. har lite på Stockholm Wargaming

2010-07-16 @ 16:48:43
Postat av: Erik

Coolt:) Det vore kul att spela med andra svenskar som gillar historical wargaming. Vi är ett litet gäng i Umeå och vi har precis börjat organisera en förening. Det finns en stor klubb för fantasy redan som heter FUSK men vi ville skapa en mindre egen bara för historiska figurspel. Om du någon gång ska upp till Norrland så kom förbi och lira med oss:)Spelar ni förresten "Black Powder" i Sthlm?

2010-07-16 @ 17:45:50
Postat av: Jonas

Det gör dom. Själv bor jag borta i Karlstad i Warhammerland men jobbar hårt på att konvertera folk till historiska spel

2010-07-16 @ 18:40:08
Postat av: Anonym

2010-07-16 @ 18:41:41
Postat av: Erik

Bra:) Det gör du rätt i. Vilka perioder och krig har du figurer till?



Vi kör alltifrån FoW ww2 till WAB-Romare&Celter etc. Men det blir väl fler och fler projekt med tiden. Jag är ganska inne på Napoleonkrigen för närvarande

2010-07-16 @ 18:48:03
Postat av: Jonas

Impetus med Late Romans, Carpi. Later Andalusians och Carolingian Franks. Sedan målar jag Arthurgrejer(westwind) för ett eget skirmish-projekt med rollspelsinslag

2010-07-16 @ 21:40:11
Postat av: Erik

Coolt! Fan va kul perioder! Har själv funderat en del på Carolingian Franks. Men jag har så många projekt så det får vänta lite. Jag har en diger lista på historiska figurarmeer men har tyvärr inte använt alla i spel ännu då jag är ensam om vissa perioder i Umeå. Detta gäller bland annat mina Normander och alla mina ECW grejor.



Det är kul att det sprids lite historisk målning och spelande i Sverige, det är bara lite synd att alla är så utspridda och att vi inte känner till varandra. Lite annat i England. Där är det stort och välorganiserat. Vi ska dra ned till "Salute" i London nästa år. Det blir grymt!

2010-07-16 @ 22:49:38
Postat av: Jonas

Ja, jag hittade ju dig via WAB-forumet vilket säger en del tyvärr. Det känns som att det historiska spelandet iofs kan vakna till liv via FoW. Annars verkar det röra sig mest i Stockholm och lite i GBG. Kul om ni får igång något vettigt i Ume

2010-07-17 @ 11:43:44
Postat av: Erik

Ja jag hoppas verkligen att vi kan skapa en bra förening. Det ska bli kul att försöka. Jag ska hänga lite på ert forum framöver, då kan jag uppdatera er om hur det går:)

2010-07-18 @ 20:18:42
Postat av: Jonas

Vårt och vårt. Jag är bara gäst där eftersom jag råkade på dem på andra numera inaktiva forum.Jag tänkte att jag skulle arsla mig iväg någon gång och spela med gänget. Jag har varit hemma hos Rickard och dreglat över figurer och spelbord då jag skulle köpa en gepidarmé till FoG

2010-07-19 @ 00:20:22
Postat av: Erik

Tjenare nu ska jag resa bort så jag har inget nät på några dagar men vi höres på little wars om int annat:)

2010-07-20 @ 10:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Free Blog Counter